Handelsbetingelser

Brændselmesteren v/Palle G. Christensen

Enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr.:  12705697

Adresse (fra CVR-registeret): Brønderslevvej 64. 9900 Frederikshavn

info@ovnmesteren.dk

www.ovnmesteren.dk 

Telefonnummer +45 40910850

Når du har lagt en ordre på webshoppen, vil du modtage en bestillingsbekræftelse. Denne mail er alene en kvittering for, at vi har modtaget din ordre. Der er først indgået en bindende aftale mellem dig og webshoppen, når du modtager en ordrebekræftelse. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er webshoppen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, f.eks. som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet.

Betaling
Dankort, Visa, Mastercard.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

 

Levering og afhentning af bestilte varer

Vi leverer vores varer med fragtmand efter gældende fragtpriser + forsendelsesomkostninger.

( Danske Fragtmand, Dao, Gls, Interfjord.

Leveringstid for varen 1-5 arbejdsdage

Levering efter nærmere aftale 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Varer købt på specialmål eller tilskåret på dine mål er ikke omfattet af fortrydelsesretten. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen kan gives ved TLF : +45 40910850 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: specialvarer samt pakker der kun kan transporteres på paller.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. DKK.: 1200 kr.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du utrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du forryder købet, skal varen sendes til:

Jimez Pejse Aps Rene Laursen

Ballevej 25

8300 Odder

Telefon: 86929066 - 40294795

Email: info@cadel.dk 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling, eller pakker sendt pr. efterkrav

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er beretiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Varen sendes til:

Jimez Pejse Aps Rene Laursen

Ballevej 25

8300 Odder

Telefon: 86929066 - 40294795

Email: info@cadel.dk 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. og emailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos BrændselMesteren v/Palle Grimshave Christensen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på sitet er Brændselmesteren v/Palle G. Christensen

Brønderslevvej 64 9900 Frederikshavn tlf. +45 40910850 info@ovnmesteren.dk

 

Som registreret hos OvnMesteren, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål som vi skulle bruge dem til. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@ovnmesteren.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Palle Grimshave Christensen Brønderslevvej 64 9900 Frederikshavn tlf. +45 40910850 info@ovnmesteren.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her  http://ec.europa.eu/odr.eu

 

Fortrydelsesformular:

Til:

OvnMesteren

Brønderslevvej 64

9900 Frederikshavn

 Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Bestilt den:____________________Modtaget den:_________________________________________

Forbrugerens navn:__________________________________________________________________        

Forbrugerens adresse_________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift:________________________________________Dato__________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.08.06.2023